Wow

6 maart 2022 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Wow!

Dat is eigenlijk het enige woord dat ik kan bedenken voor mijn ervaring vanochtend. Alleen nog maar op tv gezien en in films maar vandaag zaten we er zelf in….

Het is ons, met de hulp van een super-aardige-tourist-info-medewerker, gelukt kaartjes te bemachtigen voor de ‘Gospel Explosion’ die vanochtend werd gehouden in het MCA-theater.

Ik wilde graag gospelmuziek echt beleven, maar we voelden ons opgelaten om dit ergens in een kerk te doen en mensen te storen in hun ‘dienst’. Dit was iets anders… geen dienst in een kerk, maar een bijeenkomst in een theater, gerelateerd aan het basketball-toernooi dat er nu in de stad is.

Het was heel bijzonder… er waren twee optredens. Vooral de eerste maakte bij mij echt indruk… de saamhorigheid en de echte emotie van de zangeres, de hele ‘band’ maar ook het overgrote deel van de bezoekers… ze zongen in volle emotie en volle overtuiging. Je zou kunnen denken dat dit ‘eng’ zou kunnen voelen, maar dat was het niet… een enorme saamhorigheid die ik ook heb ervaren in Lourdes… bij het kijken naar de avondprocessie.... Echt een heel bijzonder moment!

Het tweede optreden was, kwamen we vanochtend achter, van een dame die een Grammy heeft gewonnen en blijkbaar ‘de meest verkochte gospelzangeres all time’ is.. CeCe Winans. Ook echt goed, maar raakte mij persoonlijk wat minder..

IMG_3535IMG_3538IMG_3540

Een bijzondere ervaring… Wow!

Fijne zondag! Lian

1. Anja Jansen:
    7 maart 2022
    Mooi, om zo iets mee te kunnen maken.