wauwww

30 maart 2022 - New York City, Verenigde Staten

wauwww

Ons wensenlijstje voor de reis naar Amerika is bijna helemaal vol met vinkjes. Wat is niet gelukt?

Het drive-in restaurant, want een drive-in is echt anders dan een drive-true (een hollandse drive-in dus). De shooting range, lekker een keer er op los knallen, bleek toch wat lastiger te zijn dan we dachten, te veel gedoe. Het surfen, maar daar is genoeg over gezegd. En donuts, maar das mijn eigen schuld, Lian heeft het vaak genoeg voorgesteld. Maar die maak ik zelf wel een keer.

Wat ook op het lijstje stond is rennen in Central Park. En dat is gelukt. De vorige keer was het bijna 40 grd en een vochtigheid van 110%. Daarnaast klapte mijn kuit halverwege en had ik een beetje een kater gevoel. Deze keer -2 grd en een forse noordenwind, maar een blauwe lucht. Het plan, het hele rondje Central Park, 10 km. Maar deze keer met de gedachte, genieten en niet koste wat kost het rondje vol te maken. Wandelen onderweg,? nou dan moet dat. Maar lieve lezers het ging wauwwwwwww. 10km heerlijk vol gemaakt, en voor jullie wat filmpjes opgenomen. Ga naar de video’s en laat je verrassen.

Na het rennen de stad weer in, dit keer naar Ground Zero, ook weer wauww maar dan met een negatief smaakje. Mooi om te zien dat de Amerikanen er alles aan doen dat dit nooit meer vergeten wordt. In stijl en met respect, geen gekke dingen gelukkig. Toen op naar de oudste kroeg van New York, sinds 1865 zijn er maar 2 dingen veranderd, zeggen ze, de plee is nu binnen en sinds 1970 mogen er vrouwen naar binnen…..maar ook weer wauwwwww, het grappige is dat je gelijk 2 biertjes krijgt, de originele eigenaar was maar alleen en moest ook de stallen bijhouden en keuken. Dus ja dan twee biertjes dat scheelde een berg in tijd. De prijzen zijn wel met de tijd mee gegaan, 😊.

Gister, maakte Lian een wat, ja je weet wel zon opmerking over de goeie plekken bij het Basketbal, omdat ik denk ik wel 80x gezegd heb dat we geweldige plekken hadden. Nou hadden we ook top plekken en ja ik had de kaartjes geregeld, maar 80 keer was inderdaad wel een beetje overdreven. Na ons  kroeg bezoek zouden we nog een vinkje ophalen, naar de bioscoop. Na het live stompje van Wil Smits viel ons oog op de oscar winnaar The power off the dog. Een moderne western. Aangekomen bij het theater staan we geplast en gewapend met cola en popcorn klaar om binnen te gaan, de film 2,5 uur is zonder pauze, zoals overal hier in de States trouwens. We komen binnen in een wat obscuur 49 stoelen zaaltje. We zijn de eerste en hebben weer geweldige top plekken. De stoelen zijn zacht en wat smutzig, het ruikt wat bedompt, en alle andere bezoekers (3) zijn man….. Okay dacht ik zo’n avond gaat het dus worden. Voor ons zitten twee zoenende en knuffelde homo’s, naast mij een man van middelbare leeftijd met een leren broek (met gaten…). De film begint en wordt op 1 punt gerust gesteld, het is geen natuur film met spannende momenten. Ook geen erotische homo film. Maar wel een zeer langdradige soort van western waar ik echt niks van kan maken. Prima plekken maar een hork van een film. Maar bedank Lian wel voor de geweldige top plekken. Ook een soort van wauwwwwww.

Dan ons laatste wauwwwwww moment, in elk geval voor mij. Lian had op het Time Out magazine wat gelezen over een Star Wars tentoonstelling. En daar had ze kaartjes voor geregeld. Echt wauwwwww mooi opgezet en een echte belevenis. Dank Lian, dat was super lief.

Antoine.

IMG_1528IMG_1527IMG_1526IMG_1525

IMG_5013IMG_5007

IMG_5026IMG_5030

IMG_5119

IMG_1544IMG_1542IMG_1547IMG_5065IMG_5049IMG_5116

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade