Schilderstape

11 april 2022 - Saint-Étienne-du-Grès, Frankrijk

Het gebeurt niet zo vaak meer dat we de gemiddelde leeftijd omlaag brengen, maar hier is dat zeker het geval. In onze reis naar ‘goed weer’ zijn we neergestreken in Saint-Etiènne-du-Gres, aan de rand van de Provence. Op een kleine camping met voornamelijk grijze duiven uit Nederland, Frankrijk en België. Ik denk dat naarmate er meer ervaring is (met camperen), de behoeftes groter worden, want het lijkt erop dat hoe ouder de camperaars, hoe groter de camper…

We brengen hier niet alleen de leeftijd naar beneden, maar zorgen ook voor animatie… Op de gemiddelde camping gaat iedereen er eens goed voor zitten als er ‘we-gaan-de-eerste-keer-met-de-tent’ mensen aankomen omdat dat altijd leidt tot ‘jij-weet-ook-alles-beter’ momenten en/of ‘als-je-het-zo-goed-weet-dan-doe-je-het-maar-helemaal-zelf’ geluiden. Hier is iedereen op de hoogte van het feit dat wij voor de eerste keer met ons campertje op pad zijn. Niet omdat we ruzie maken of schreeuwen, niet omdat we hem niet goed geparkeerd krijgen, maar omdat we gisteren na het aankomen zo ongeveer alles uit hebben geladen om het ‘goed’ in te pakken. ‘Goed’ kan je ook opvatten als ‘handig’, ‘passend’ of ‘logisch’. Wat voor de een weer anders is dan de ander, zeg maar…. En ook écht anders is dan onze toch soort van gestructureerde chaos in de achterbak als we met de tent op vakantie gaan. Maar, zo voor de eerste ronde van inruimen zijn we tevreden, al ging het niet zonder slag of stoot.

Omdat we nog geen idee hadden van wat waar handig is, hebben we een paar plastic bakken meegenomen, maar die passen niet altijd zo lekker als Antoine zou willen. Daarom zweert Antoine bij ‘doosjes’ voor de verschillende spullen die dan makkelijk in de kastjes kunnen en niet rammelen… Doosjes zijn er in alle soorten en maten en wat niet is, kan Antoine maken… met een schaar én schilderstape 😃

Groetjes, Lian

IMG_5155IMG_5154IMG_5165IMG_5162IMG_5163

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemarie:
    11 april 2022
    Lekker plekje wel zo!
    Geniet ervan!
  2. Yvon:
    11 april 2022
    Tussen alle doosjes in zie ik 1 goeie: een rode wolkies schoenendoos! Veel knutselplezier Antoine en geniet van jullie heerlijke plekje tussen de grijze duiven.
  3. Lian&Antoine:
    15 april 2022
    dat is de enige doos die het overleeft heeft zonder dat de schaar erin is geweest.....
  4. Anja Jansen:
    12 april 2022
    Paste de rollator niet in je bus? Makkelijk om al die dozen op te laden Antoine. Hoor je er ook bij, op de duiven rustplek 🤭
  5. Lian&Antoine:
    15 april 2022
    hahahahahahaha ja dat zou wat zijn, de dozen hebben inmiddels al plaats gemaakt voor plastic bakken.
  6. Mark Koopmans:
    12 april 2022
    Echt Antoine 🤓
  7. Lian&Antoine:
    15 april 2022
    blij dat mensen me kennen, :-)