Geluksvogel

9 februari 2022 - Kauai, Verenigde Staten

Een fantastisch eiland is dit… iedere dag anders en soms hetzelfde, maar dan toch ook weer anders…. Antoine schreef al iets over onze raft-tocht richting de napali coast.. fantastisch om die kust vanaf de oceaan te zien…. Zo groen, zo ruig.. we zagen deze kust ook vanaf het binnenland. Vanuit de uitzichtpunten aan de hoogste kant van de Waimea-canyon. Deze canyon hebben we natuurlijk zondag nog een keer bezocht, maar nu, heel ON-amerikaans met de bergschoentjes aan, die zijn tenslotte niet voor niets mee 😃. We gaan over een aantal trails waar je wat langer dan 15 minuten op moet lopen en we dus geen andere mensen zien… na een behoorlijk stuk door een bos dat de geur heeft van mijn moeders groentesoep met soepvlees én balletjes, gecombineerd met wat kruidige kerrie, komen we daar waar ik wilde zijn.... echt ín de canyon! Supermooi! We lopen naar een waterval en lopen ook een stuk echt over ‘the rim’… de bovenkant van de canyon. Terug nemen we een avontuurlijke route… af en toe zoeken naar het pad, maar na het herkennen van een heel groot bananenblad dat we ook op de heenweg zagen, komen we zonder grote omwegen weer bij de auto aan. Heerlijk smaakt de ijsthee bij de lodge en nog fijner de hete hottub bij het hotel… dat hebben de spiertjes wel verdiend!

IMG_0521IMG_1774IMG_1770

Gisteren zagen we het alles op het eiland nog een keer en meer, maar dan nu vanuit de lucht! Een helikoptervlucht was Antoine zijn verjaardagskado en ik, geluksvogel doe ik ben, mocht natuurlijk mee (wie betaalt, bepaalt 😃😃). Wat een avontuur! En hoe ongelofelijk groen is dit eiland! Een van de pieken op dit eiland schrijnt de op een-na natste plekken van de wereld te zijn. Onnatuurlijk groen dit eiland, waar het iedere dag 28 graden is met zon. Na 1,5 uur stappen we weer uit de met preciezie ingepakte helikopter: twee mini’s voorin, de lange mensen in het midden en twee gemiddelde personen aan de zijkant. Ik laat aan jullie waar wij zaten..😃

IMG_1893IMG_5915IMG_5805

We sluiten de dag af onder een palmboom op het strand. Beetje zwemmen, beetje lezen en een beetje mijmeren… Ik realiseer me wat een geluksvogel ik ben…. al begint het wel heel zachtjes te regenen….

IMG_2004

Groetjes Lian

1. Michiel Pigmans:
    9 februari 2022
    Ziet er super mooi uit. Genieten.
  2. Yvon:
    9 februari 2022
    Wow, weer een bestemming erbij op mijn lijstje. Wat een super begin van jullie reis. Geniet ervan geluksvogels!
  3. Kim:
    9 februari 2022
    Wat klinkt dat allemaal fantastisch! Groetjes vanachter een computer in het regenachtige Waalwijk, de plek waar jij Lian tot voor kort ook gewoon nog werkte.....
  4. Anja Jansen:
    9 februari 2022
    Wat een mooi reisverhaal. Een helicoptervlucht boven een canyon, super cadeau!
  5. Leontine:
    9 februari 2022
    Living the dream ; heerlijk optimaal genieten!!Klinkt allemaal fantastisch
  6. Yvonne:
    9 februari 2022
    Wauw, wat een andere wereld! Enjoy!
  7. Tamara:
    9 februari 2022
    Hoi!! Dat ziet er allemaal weer heel 'vervelend' uit......hahaha! Wist niet dat Hawai zo mooi is, prachtig zeg! Ga vooral verder zo, lekker genieten. Dit staat toch maar mooi weer op jullie ervaringen-lijstje.
  8. Mark Koopmans:
    9 februari 2022
    We gaan over een aantal trails waar je wat langer dan 15 minuten op moet lopen en we dus geen andere mensen zien..... lekker hoor (en grappig geschreven)
  9. Gert-jan Kivits:
    12 februari 2022
    Dat ziet er schitterend uit wat een goed antwoord, dat verjaardagscadeau. Lekker genieten zeg ik.