bommetje

13 februari 2022 - Kailua-Kona, Verenigde Staten

Bommetje,

Als ik dit schrijf loopt er nog wat water uit mijn oor. . Wilde me nog scheren maar durfde het niet aan. De grijns op mijn gezicht is niet weg te krijgen. Uur U  -2 uur, het vertrekken bij het historical centre, waar we leren waarom vrouwen geen bananen moeten eten maar dat zal Lian in geuren en kleuren gaan vertellen. De kust wordt drukker en drukker, de route planner geeft nog 30 min aan, Ik stel voor nog effe een pilske te pakken ergens op de beach. Maar stom genoeg geen bar, geen public beach aera, tenminste wat wij 123 kunnen vinden. Allemaal privé eigendom.... het opstandige socialistisch mannetje begint in me te ontwaken. Het lijkt wel of alles hier in bezit is van mensen met te grote auto's en veel te veel geld. Maar goed die mensen moeten ook ergens wonen. Uur U -1  na wat zoekwerk komen we aan bij een appartementen complex waar we blijkbaar iets gehuurd hebben, zeg maar een air B&B, maar dan op een golfbaan. Uur U - 30 min, na wat vijven en zessen  komen we in bezit van de sleutel van ons hutje. Door al het gedoe en de erg (not) vriendelijke medewerkers ben ik al een beetje opstandig. Het enige wat ik graag nog wil is effe plonsen in het zwembad. Dus de zooi in de kamer, zwembox aan en weg. Op de weg daar heen zie ik alleen BMW's, Mercedes en vooral de Ford mustang, ook de golfkarretjes zijn hier in overvloed. Bij het zwembad is één gedeelte in bezit genomen door een grijze duiven club, die uit zelf meegebrachte koelboxen bier en witte wijn die met wat koolzuur gas omgetoverd zijn tot champagne nuttigen. Het tututututtut gehalte druipt er van af. Eén van de groepen heeft zich op de rand van het zwembad genesteld. Uur U - 5 min. op het feit dat ik het zwembad betreed zonder gebruik te maken van de "ïnwaad plek" levert afkeurde blikken en geroesemoes op. We koelen wat af en laven ons aan het koele water. De stress en opstandigheid valt wat van me af. UUR U, via de inwaad plek ga ik het  zwembad uit, en kijk nog een keer achterom en zie de club langs het zwembad opgelucht kijken, pffff ze zijn weg die stoorzenders...... en dan heel soms ben je weer die kwajongen van 40 jaar geleden, ik neem een aanloop, maar een jump waar Carl Lewis in zijn tijd jaloers op zou zijn en maakt een perfect bommetje. Het zwembad loop ik uit zonder om te kijken, maar wat is het stil aan de overkant.

Groetjes antoine

1. Yvonne:
    Hahahaha! Kwoi ding!
  2. Petra:
    13 februari 2022
    Zo grappig ... nog nooit iemand met hetzelfde gedeelde taalgebruik tegenkomen voor hoog tutututut gehalte
  3. Conny:
    13 februari 2022
    🤣 geweldig, zie het helemaal voor me