Oestrogeen & testosteron

3 juli 2022 - Cirò Marina, Italië

Oestrogeen & testosteron

Gister avond, we zijn in Ciro marina, liepen we te flaneren op de boulevard. Het was al wat later want na het strand bezoek zijn we eerst gaan rennen. Braaf 1x per week gaan we rennen ook al is het qua temperatuur hier niet echt gezellig, gister 37 grd. Maar al die wijn en veel te lekker eten gaat anders accumuleren. Onder het hardlopen viel me iets op... iets wat ik al eerder gezien had maar nu wel heel erg op viel. Ik werd alleen nagestaard door mannen. Om zeg half 8 in de avond zaten langs de boulevard alleen mannen. In alle soorten en maten maar alleen mannen. Dan vraag je je af, hoe dan. Nu is Italië wel een traditioneel ingesteld land maar het kan toch niet zo zijn dat de dames dan massaal achter het aanrecht staan.  Een andere optie is dat het een openbare homo ontmoetingsplaats is. Dat kan er qua hormonen ook flink op losgaan. Maar terug naar gisteravond terwijl we lopen te flaneren... na het rennen... afkoelen onder een koude douche, douchen en uitdampen.... Het is er vol met Italiaanse gezinnen, oudjes met stok of rolator, wat hier een soort van vergunning is voor 'ik doe zo maar een dotje en ik kom overal mee weg'. Ook de jeugd is natuurlijk vertegenwoordigd. We zeggen dan wel eens voor de grap, de testosteron & oestrogeen is ook aanwezig. We zien het al eeuwenoude gedrag dat de jongens zich uitsloven voor de meiden om zichzelf maar eens goed te laten zien. Zo ook in het vertier wat er is voor de jeugd is, een zweef molen. Geen gekkigheid, geen adrenaline zuigende apparaten . Geen brullende beatboxen. Gewoon een zweefmolen. De stoeltjes zijn netjes verdeeld, jongen meisje jongen meisje. Aandoenlijk om te zien. En ja wat doe je dan als testosteron geladen jongen, die volledig bedwelmd is met het ferhormonen verspreidende zeer vrouwelijk geklede oestrogeen geladen meisje voor je. Dan maneuvreer je jezelf in een positie zodat je het meisje een flinke duw kan geven, die dan gillend en met een grote glimlach naar je kijkt. Love is in the air ❤️❤️❤️❤️. Wat Lian dan opvalt zijn van die gassies met van die tassies. Daar moet ik wat meer over vertellen. Een gassie is zo’n mannetje ,vaak wat jonger, maar we hier hebben ook al wat belegen types gezien. Het zijn dus van die gasten met een klein tasje vaak kruislings over de borst gedragen. Dan hebben jullie een beeld. Daar hoort vaak ook van dat puberale gedrag bij. “Van een soort kijk mij hier nu eens” en “hoe stoer ben ik wel niet”. Lian moest voor de Hogeschool ooit wat studenten begeleiden bij het afstuderen. Een koppel dat na 5 pogingen nog een soort van laatste kans kreeg. Een Antilliaanse jongen en een Jongen van Marokkaanse afkomst. De jongen van Marokkaanse afkomst had/heeft een bepaald beeld van vrouwen en alle goed bedoelde adviezen en tips werden door hem als vrouwenpraat afgedaan. Communicatie was er niet, een soort van wel beeld maar geen geluid. En koos een eigen weg, eigenwijs is ook wijs zullen we maar zeggen. Maar de wijze waarop was voor onze onafhankelijke sterke vrouwelijk Lian niet echt okay en dan wordt tijgertje in haar wakker. De term 'gassie met een tassie' was briesend geboren. En laten we zeggen dat dat er hier al vroeg in zit.... Maar de vrouwen hier in Italië kunnen er ook wat van hoor, die ga ik niet vrijpleiten. Ik mag graag naar vrouwen 👀 begrijp me goed. Maar er is een verschil tussen kort en ordie. Een verschil tussen een parfum of een emmer ferhormomen. Een mooi decolleté of navelstaren of een mooi strak broekje of liplezen. En heel eerlijk het slaat hier allemaal naar de verkeerde kant door. Oja en een bh.... das echt 2019…… dus klutst alles erin, erover en eruit. Dus ja dat testosteron & oestrogeen hier van de boulevard  afdruipt dat vinden we niet zo gek.

Ik sla mijn arm om Lian heen, geef ze een dikke kus, en fluister in haar oor, mikado?

Antoine

IMG_3263

1. Anja Jansen:
    3 juli 2022
    Maar jongen toch, getver, je bent aardig aan het rondkijken geweest. Dat zie je in Waalwijk niet, denk ik. Maar alleen kijken mag!
  2. Antoine:
    3 juli 2022
    Kijken kijken hè nie kope
  3. Carla:
    5 juli 2022
    Of het is kijken👀 of je ogen dicht knijpen 😖
    😜🤣🤣🤣🤣