Stil

29 juli 2022 - Taro, Italië

Vandaag weer niet veel tekst maar toch iets wat ik graag wil delen. We laten het Parco Gran Sasso achter ons om door te rijden naar Parco Monti Sibillini Onze TomTom geeft ons, zonder tolwegen, een prachtige route door de Apennijnen. Er is een paar keer een wegopbreking en bijbehorende omleiding en we komen ook langs een paar gevoelsmatig soort van vreemde nederzettingen langs de weg in het dal. Tot we, iets verder de berg op, met de neus op de feiten worden gedrukt en we het ons ineens realiseren… we rijden door het epicentrum van de aardbevingen van 2016. We worden er stil van. Alles kapot. Huizen gestut, wegen verlegd of afgezet met hekken en borden ‘zone rosso’. Hier mag niemand in. We zijn geen ramptoeristen, dus we zoeken het niet op en maken geen foto’s, maar hier is ook niet aan te ontkomen…. We rijden door Visso… eénrichtingsverkeer door het stadje omdat het grotendeels in puin ligt, maar de ‘doorgaande weg’ er wel een soort van doorheen gaat. Ik krijg er kippenvel van… de kracht van de natuur…. Zo in schril contrast met de serene rust op de ‘piano’ van Monti Sibillini waar we een mooie wandeling maken.

IMG_7555IMG_7547IMG_7542IMG_7539IMG_7531

Ciao tutti!