Dus niet.... maar toch...

28 juni 2022 - Cerchiara di Calabria, Italië

Gisteren hebben we de kust en Paestum achter ons gelaten, nadat in de ochtend snel en vakkundig mijn hechtingen zijn verwijderd. We zijn een kilometer of 200 naar het zuiden doorgereden. ‘De voet’ in, oftewel Calabrië. Italianen houden vooral vakantie aan de kust, dus overnachtingsmogelijkheden ‘in het binnenland’ zijn schaars. Maar, we hebben er een gevonden bij Cerchiara Di Calabria, een mooi bergdorp op zo’n 700 meter hoogte. ‘Hoger’ betekent in ons woordenboek ook ‘koeler’ en daar zijn we wel aan toe…contact gelegd met de Agriturismo…. Inderdaad plek… en wij erop af.

Een prima plek (we staan er alleen). Prachtig uitzicht. Aardige eigenaars (die trouwens alleen Italiaans spreken). Één ding jammer: nog steeds 34 graden…. Dus niet koeler…..  ‘s avonds wel iets meer wind, dus slapen gaat trouwens ok….

Maar toch…. ondanks de warmte…. gaan we vanochtend op pad, want de natuur is hier echt prachtig. Een mooie wandeling van een kilometer of 10 naar een klooster (gelijk ook een beetje cultuur) met maar een beetje stijgen en dalen. Picknick onderweg. Heerlijk!

IMG_6589IMG_6595IMG_6597IMG_6603IMG_6605

IMG_6610IMG_6609IMG_6616IMG_6623IMG_3198

Dit is toch ook echt ons ding! En alhoewel het echt wel een graad of 10 koeler mag, is het tóch echt genieten!