ons Hussie

19 juni 2022 - Vico Equense, Italië

Ons Hussie,

ik heb al vaak de vraag gekregen, maar hoe ziet dat bussie van jullie er nu uit. nou dat gaan we oplossen door een virtuele tour.

Maar eerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties die ontvangen op onze verhalen, echt super leuk.

IMG_2380IMG_2381IMG_1692

Ons hussie is een volkswagen camper Calafornia uit 2013, en hij is mokka bruin. het is een 2 liter diesel, dus power zat. Aan de passagiers kant zit een luifel, die we ruim 2,5 meter kunnen uitdraaien en de pootjes zitten in de kap, dus die heb je altijd bij de hand.

IMG_2382IMG_2383IMG_2384

Als de achterklep open is dan zie dat de laadbak in 2 delen is gesplitst. als we dan de bakken met kleding eraf halen en de bank naar voorschuiven en de leuning achter over klappen, kunnen we daar ook nog slapen als we dat zouden willen. Bovenop het matras staan twee plastic bakken voor onze kleding en er tussen een tas met schoenen. Onderin de rugzak de bergschoenen, BBQ en onze kookpitjes en gasfles. Aan de linkerkant een deurtje, Met daarachter een kastje met drie opberg vakken, helemaal onderin is er een ruimte voor gasfles voor het kooktoestel binnen.

IMG_2385in de klep zit een ruimte voor 2 stoeltjes, die je eenvoudig openmaakt met een rits. Nadeel is dat als de fietsen erop staan dat je er niet 123 bij kan.

IMG_2388IMG_2387

Boven de achterbank is een soort van lade gemaakt, die je het vliegtuig ook wel ziet. mooie plek voor de handdoeken, en koekenpan, laptop etc. Je kijk op deze foto trouwens tegen de onderkant van het bed aan de bovenkant.

IMG_2390IMG_2389

Naast de bank is ook weer een kastje gemaakt. dat was een hangkast, maar daar hebben wij twee plankjes in laten maken. mooie plek voor de regenjassen, toilettassen enzo. helemaal onderin is nog een plekje waar je niet handig bij kan. Maar staat een doosje met boeken en daaronder een kluisje. Maar daarvan hebben we de sleutel nog niet.

IMG_2397IMG_2393IMG_2394IMG_2395IMG_2396IMG_2398IMG_2392

Net voor de bank is een blokje het een tweepits kook toestel, geen aansteker nodig, want die kan je elektronisch ontsteken, hoe luxe is dat. Naast de kookplaat ruimte voor een koelkistje. das voor ons echt een luxe. Naast de pitjes zit een spoelbakje en tappunt voor water, elektrisch natuurlijk. Onder de kookplaat twee kastjes met etenswaren en de kook spullen, en zelfs een la voor de spelletjes enzo. het witte vlak bij de koelkist is een tafeltje. je ziet trouwens op de foto dat het raam daar geblindeerd is, alle ramen kunnen we simpel verduisteren door een gordijntje naar beneden te schuiven.

IMG_2399IMG_2400

op de kopse kant, tussen de kook plaat en de bestuurders stoel, een stopcontact en twee aansluitingen voor USB. En dan ook nog een "echt " stopcontact dat het altijd doet, naast het kastje. want die andere doen het alleen als de bus rijdt of is aangesloten op de 220.  In dat hoekje staat ook de paraplu trouwens.

IMG_2403IMG_2459

In het zijpaneel van de schuifdeur naar buiten is een tafeltje verstopt. superhandig voor buiten.

IMG_2402IMG_2401IMG_1752

Dan iets wat lastig is om op de foto te zetten is het bed boven. je zet dus het dak naar boven, dat zie je op de eerste foto's goed. en dan kan je via de passagiers stoel hupsakee naar boven. heb je het bed niet nodig dan klap je dat naar boven en kan je probleemloos staan in ons hussie.

IMG_2452IMG_2461IMG_2458

de stoelen staan normaal natuurlijk naar het raam maar die kunnen we beide draaien, zodat je met vier binnen kan eten of een spelletje kan doen. onder de passagiers stoel is een zaklampje verstopt, handig op een donkere camping.

IMG_2454IMG_2453IMG_2455IMG_2457IMG_3003

Op het dashboard een klep voor allerhande rommel en natuurlijk het dashboard kastje voor nog meer zooi. In de midden een plek voor bekerhouders en nog een 12 volts aansluiting. en onder de bekerhouders een verstopplek voor een fles wijn, die onderweg heerlijk gekoeld wordt. (of een fles water, hahaha) Helemaal bovenin zit het bedieningspaneel voor de kachel, de koelkast het dak etc etc.

IMG_2462IMG_2463

ook het voorraam kan met ingebouwde gordijntjes min of meer verduisterd worden. de zijraampjes gaan met losse panelen die je met magneetjes aan de deur vast maakt. in de deuren twee vakken voor bv een flesje water of het route boek.

IMG_2460

En als laatste aan de zijkant van de bestuurders kant een aansluiting voor de stroom en de knop om vers drinkwater te kunnen tanken. want ons Hussie heeft een schoonwater tank van ongeveer 40 liter en een tank voor ongeveer 40 liter afvalwater. Maar die laatste, daar doen we niks mee, afwassen gewoon in een afwasbakkie :-)

Hiermee hebben we denk ik wel de meeste zaken uit ons Hussie laten zien..... Voor ons een tent op wielen.

antoine

1. Mark Koopmans:
    Blijft Vet!
  2. Yvonne:
    19 juni 2022
    Hadden jullie slecht weer vandaag ;-) Jullie Hussie is geweldig! Knap wat er allemaal mee kan
  3. Gert-jan Kivits:
    19 juni 2022
    Dat ziet er echt mooi uit en van alle gemakken voorzien. Ook jullie reisverhalen zijn prachtig. Geniet er nog van en we zien de volgende belevenissen weer verschijnen.
  4. Angelique:
    19 juni 2022
    Strak georganiseerd , keurig jullie hussie en steeds een mooie, tuin eromheen waar je geen onderhoud aan hebt!
  5. Anja Jansen:
    19 juni 2022
    Wij vinden het ook leuk om de wereld zo te verkennen. De laatste keren hadden we een Mercedes sprinter. Met bed gewoon laag. Stoelen ook draaibaar en een zitbankje. En een wc in de bus . Dat vind ik fijner, want snachts alleen over de camping lopen, nee, niets voor mij. Maar deze manier van reizen bevalt ons ook heel goed. Wij huren de bus altijd. Zo kom je echt overal! Dat is wel te lezen in jullie verhalen. Echt leuk!
  6. Carla:
    20 juni 2022
    Echt VET🥳🥳🥳
  7. Antoine:
    20 juni 2022
    Haha zo leuk al die reacties! Voor wie wil in september is ie live te bekijken in de voorweiden!